Academia Nae

Nae e partea luminoasa din noi si Catavencu e partea umbroasa

Noroaiele seninătăţii Luni, Noiembrie 5, 2007

Filed under: Uncategorized — academicianuNae @ 9:03 pm

taraboi-in-noroi.jpg

 

„Nu ştii că numa-n lacuri cu noroi în fund cresc nuferi?”

 

Ştiaţi că noroiul de care îi ferim noi pe copii conţine o bacterie care luptă împotriva depresiei?

S-a descoperit acest lucru perplexitor, în urma unor studii serioase. Cercetătorii de la Bristol Univesity şi de la University College din Londra au descoperit că bacteria Mycobacterium vaccae are acelaşi efect asupra creierului ca şi antidepresivele. Aceasta activează celulele cerebrale crescând producţia de serotonină.

Nu aţi observat ca boschetarii, vagabonzii din ganguri is non-stop happy?

 

Acum înţeleg mai bine viziunea din prinţ şi cerşetor, în care continua să se joace în noroi şi să se bucure.

 

Şi după aceea, sunt plăcintele de noroi. O! Noroiul, nu e nimic mai plăcut; ne bălăcim şi ne tăvălim prin noroi.

 

Taci odată, mă faci să-mi lase gura apă! Dacă aş putea! O! Dar măcar numai o dată, o singură dată, să mă îmbrac ca tine, să alerg cu picioarele goale, să tropăi, să mă rostogolesc în noroi, fără ca nimeni să mă împiedice, fără ca nimeni să-mi zică ceva, mi se pare că aş sacrifica coroana.

 

Pentru a putea experimenta bucuria şi seninătatea nuferilor, e nevoie mai întâi de o bălăcire şi scăldare în noroi.

 

Probabil de aceea, cei de la Apă şi canale ne trimit la robinet uneori apă şi noroi :-).

 

10 Responses to “Noroaiele seninătăţii”

  1. Acest post il dedic celor care sunt inconjurati de ciorile depresiei(nopti nedormite, pesimism cu borcanu’, negativism cu butoiu’,celor far’ chef de a manca, de a vorbi, de a iesi la o plimbare).

    Coroane de lumina, chef si bucurie vesnica va doresc dragii si dragele mele.

  2. Va recomand spre cetire orice carte de Cristi Badilita :

    Nopţile dorm peste mine.
    Se acoperă cu pielea mea jupuită
    îşi pun sub cap o bocceluţă plină
    cu oase de pe cînd eram copil –
    oase fragede, luminoase –
    şi dorm neîntoarse pînă la ziuă.
    Mi-e şi frică să respir,
    mi-e şi frică să am coşmaruri,
    la cea mai neînsemnată mişcare
    a braţului sau piciorului meu
    întregul cosmos ar putea sări în aer.
    (Vă daţi seama ce responsabilitate
    apasă pe biata mea făptură
    alcătuită din aer şi din puf!?)
    Iată de ce am hotărît să mă strămut la Polul Nord
    măcar pentru următoarea vară hiperboreeană.
    Acolo ziua nu se sfîrşeşte niciodată
    iar somnul e din principiu exclus.
    Ceasuri întregi – o eternitate –
    nu faci nimic altceva
    decît stai şi te uiţi
    la cerul acela spumos
    cum se prelinge uşor-uşor
    pe mustăţile reci ale neantului

  3. marius Says:

    „lacuri cu noroi in fund” (?)

    Da, dublu efect
    Copii scapa de depresie (jucandu-se in noroi)
    Parintii o capata (spaland hainele)
    Sau invers

  4. simplulgand Says:

    pai sa vina toti vineri la tineret si le va trece depresia 😉 ne vedem acolo!

  5. marius Says:

    Sa iasa din „lacuri cu noroi in fund”?

    Eu chestia asta „scapata printre dinti” am vrut sa o scot in evidentza.
    Era doar un „simplu gand”

  6. Marius,

    Prima propozitie din post, am pus-o in ghilimele pt ca apartine lui Lucian Blaga.

  7. marius Says:

    Intr-adevar, „nimeni nu-i perfect”

    Nu prea gasesc noroaie p’aici, ce ma fac?

  8. Bibliotecaru Says:

    Disciplinarea omenirii a umplut minţile oamenilor cu obsesii. Ce idiot o fi născut regula să nu te scarpini atunci când te mănâncă?

  9. Corado Says:

    si vezi cum uitam sa multumim celor de la Apa – Canal pentru atata fericire 😛 ( mi-a placut idea )

  10. prezentul e punctul in care timpul atinge eternitatea-C.S.Lewis;cand cineva nu gandeste asa cum traieste.ajunge sa traiasca asa cum gandeste;este de ajuns un gand ceresc sa umple sufletul unei fiinte umane:)


Lasă un răspuns

