Academia Nae

Nae e partea luminoasa din noi si Catavencu e partea umbroasa

Wurmbrand, verişorul lui Steinhardt Sâmbătă, Noiembrie 17, 2007

Filed under: bandajul serilor — academicianuNae @ 11:42 am

gardul-tau-limita-mea.jpg

 

Chiar dacă dedicaţia nu e un gen literar,

je voudrais cet article să fie o dedicaţiune

pentru poeta Camelia Luncan

 

„E o ţară-n care nimic nu e ceea ce pare
Te provoc să recunoşti adevărata valoare:
E vorba de putere, advertising şi manipulare
Faptele, nu vorbele te fac să fii mare.”

 

Fircălind despre Richard Wurmbrand, mă trezesc a fi un grădinar pre-european, căruia i s-a năzărit să opereze trunchiuri umane. Socotesc că nu sunt vrednic să-i dezleg încălţămintele.

 

Richard Wurmbrand Este!… mare, indiferent dacă este sau nu recunoscut de prosteasca şi superficiala emisiune naţională cu oareştecare înhăituri de miştocari şi ciume de sticlă. În urma sondajelor de opinie şi a acestei emisiuni-omisiuni, pot concluziona că majoritatea românilor sunt iubitori de telenovele şi teribilism, manele şi măscăricism. Când am văzut cum e prezentat şi atacat Wurmbrand, mi-a venit să plâng, să vărs lacrimi. Dar m-am oprit: ‘ajunge inundaţiilor de anul acesta’. Am respirat dragoste şi a biruit iubirea, iubirea călcând.

 

Nu cred că Richard Wurmbrand este cel mai mare român. Cred că emisiunea a avut de-a face cu o fenomenologie şturlubatică, ludică, mimozatică şi ignorantă. Vom continua să învăţăm din teologia lui originală, din iertarea lui neurmată de complemente de mod, timp şi de loc, din trăirile lui ezoterice ale sacrificiului. El va rămâne scris, nu doar pe humusul pe care a suferit ca martir al fidei, dar şi pe cerul gurii noastre, pe cerul care se vede ziua pământându-ne de strălucirea vocii şi fiinţei lui. Pe cerul care se vede odată cu astrul selenar, comprezând că tot întunericul comunismului nu a putut să-i şteargă luciditatea şi pasiunea de Dumnezeu, dar şi în raiul nelacrimogen, unde este scris pe filele celor mai mari copii ai Domnului, datorită credinţei, smereniei şi dependenţei lor de Dumnezeul Mare!

 

Istoria aruncă umbre lungi şi le măsoară,
Iar prezentu’ ne striveşte dacă vrem calea uşoară.

 

12 Responses to “Wurmbrand, verişorul lui Steinhardt”

  1. Camix Says:

    🙂

    Se mulţumeşte frumos pentru acest gest. Uitasem de articoul ăsta.

    Pentru că totul a decurs din emisiunea nemaipolonic a TVR-ului, trebuie să mă declar simpatizantă a lui Eliade. Mi se părea ca Wurmbrand nu are a face cu statisticile acestea şi concursurile de felul acesta. Locul lui îl vedeam altundeva.
    La acel moment, m-am legat mai mult de emisiune şi felul în care a fost aceasta organizată. Acum, mi-ar veni să mă gândesc la altceva. Bunăoară la suferinţa lui, a noastră, la felul în care te schimbă ea, la felurile în care te poate schimba în frumos sau urât, pentru ce merită să suferi sau pentru ce nu sau dacă ne dăm seama la timp (bineînţeles că nu), la a plânge cu altul… Uneori, e rău să ştie că plângi cu ei…

  2. Bibliotecaru Says:

    Absolut absurd. Dacă nu era Mari Români habar nu aveam de existenţa acestui om. Cum ar putea să ajungă Richard Wurmbrand în primii zece, devansând de exemplu pe Ciprian Porumbescu? Am fost absolut jignit de această infectă manipulare a Televiziunii Române. Nu are legătură cu fiinţa domnului Richard Wurmbrand, un om, sunt convins, absolut stimabil şi un bun român, sunt supărat pe modul de a manipula realitatea.

  3. Da, e un articol mai vechi, dar il consider la fel de relevant.Nu as modifica nimic din el.Fac si eu ca Patapievici 🙂

  4. Camix Says:

    Deci, Bibliotecarule, tu te-ai simţit jignit. 🙂 Eu mai jignită m-am simţit că am văzut un Ceauşescu pe acolo sau un Bulă… Într-adevăr şi ei români. Care s-au remarcat, da, incontestabil. Şi încă ce sonor. 🙂

  5. Si alte nume de manelari sau populari care s-au remarcat prin (diiii)sonante

  6. Bibliotecaru Says:

    Suntem o ţară care îşi preţuieşte mai mult istoria şi credinţa decât cultura. Din păcate istoria nu ridică popoare dacă nu au cultură iar credinţa nu poate exista nici ea fără cultură. Avem un handicap. Ceauşescu, Bulă, sportivi, Gigi Becali… Până lumea nu va înţelege că valoarea culturii este acel lucru primordial care înalţă, degeabă ne vom chinui să construim o spoială coşmeliei. Desigur, va arăta bine, dar fundaţia va fi plină de apă igrasioasă care va roade încet încet poleiala şi o va face inutilă.

  7. Bibliotecarule, dar nici cultura fara istorie si credinta nu se poate.

    Cum definesti cultura ?

    Cine mai e cult in 2007 pe 2008 in Rominika ?

  8. grupulnoica Says:

    Va invitam sa vizitati si sa scrieti pe blogul Cercului Noica!
    http://www.cerculnoica.wordpress.com
    Va multumim!

  9. grupulnoica Says:

    am descoperit acest blog dand cautare pe google-bloguri culturale-filozofie. Va asteptam! De ce Ihtys? Adica de ce tocmai „peste”? Sau va referiti la criptarea Iisou Christou You Sotir din perioada persecutiilor crestine primitive? Toate cele bune si va asteptam pe blogul nostru!

  10. Multumesc pt invitatia de a raspandi mireasma conceptiilor lui Noica (o voi onora in limita timelui).
    Peşte (grecescul ihtys), pt ca mi-ar place sa fiu o balena care sa fac valuri in oceanele prejudecatilor sau un rechin in apele teribilismului.
    Dar are de-a face si cu vechea criptograma.

  11. ihtys Says:

    Va anunt ca din 27 si Camix a sosit in lumea blogeriala.
    Puteti sa-o vizitati la http://www.camix.wordpress.com

  12. Camix Says:

    🙂 Mulţumesc, dragă Ihtys! E foarte drăguţ din partea ta! Cu susţinători e mai uşor. Mult mai.


Lasă un răspuns

