Academia Nae

Nae e partea luminoasa din noi si Catavencu e partea umbroasa

Chitara de plumb Duminică, Aprilie 6, 2008

Filed under: buline lilo — academicianuNae @ 9:35 am

A trecut un an de când am văzut becul de 80 de watzi al maternităţii bloggeriale.

Ca şi embrion înaripat de urechi, am primit cadou o chitară de plumb.

Zăngăniturile produse de chitara mea de plumb încrâncenează trecătorii hămesiţi, trezeşte vecinii cu conştiintele somnambulice şi sparge ferestrele neşterse ale superficialităţii.

Sunetele înalte tropăie în gândurile îmbrăţişătoare de prejudecăţi.

Vibraţiile acordurilor mele scobesc dur în simţurile uşor manipulabile ale apropiaţilor şi străinilor îmbâcsiţi cu parcimonie. Toţi vor să-mi fure chitara mea de plumb, deoarece le incomodează sufletele şi adâncurile pictate cu măşti. Unii îşi pun dopuri ca să reziste la disperarea provocată de autenticitate şi transparenţă. Sunt înspăimântaţi de auto-analizare, de privirea în oglinda tenebrelor, traumelor, tulburărilor ascunse şi de nevoia de dislocare prin frângere transfiguratoare. Simfoniile chitarei produc încleştări şi înlăcrimări, înfiripări în rădăcini lucide. Scârţâitul notelor ciupite deznoadă gălăgia izmenelor interioare.

Le este ruşine să înoate departe de mal, preferând creierele spălate în locul valurilor reconstrucţiei sufletului zdrenţuros. Tresară la vâslitul în armonii şi la sughiţul aripilor acordate.

Îşi pun perne pe cap să nu audă ritmurile atipice ale ieşirii din clişee.

Nu mai vreau să cresc: îmi dau în cap în fiecare zi cu blocul de patru etaje orientat spre Nord.

Zgomotele chitarei mele obosite stropesc cu întrebări pe cei din cămăşile de forţă ale propriilor certitudini.

Au trecut 20 de ani de când am ieşit cu capul înainte din lichidul amniotic.

Respir încă în allegrouri purtate de vocabule măturate de vocale între-deschise.

Am primit cadouri azi: abţibilduri cu primăveri, fulare de nărnii albe, cactuşi împachetaţi în zambile, frunze cu miros de insectar şi balcoane cu aer de vară.

 

11 Responses to “Chitara de plumb”

  1. Miculteolog Says:

    Uraaaaaaaa……

    Am onoarea să-ţi scriu primul comment ! 🙂
    La mulţi ani Nenea… mulţi,mulţi, mulţi înainte !

    Eşti unicat…”Într-o zi vei cânta la o chitară din diamante şi safire cu corzi de aur şi penel de doască iar eu voi ţine ritmul cu instrumentul meu preferat (ştii tu care !)”

    la mulţi ani

  2. JustASmile Says:

    Si azi tastele se unduiesc intr-un dans. Trebuie sa recunosc ca nu ma pricep prea bine sa ghidez aceste taste in vederea realizarii unei coregrafii, o coregrafie a unei urari. Deci, sa lasam tastele sa danseze: pasii tai sa mangaie praful numai prin locuri in care oamenii si-au aruncat mastile, gandurile tale sa zboare libere catre cerul nemarginit si visele tale sa fie crampeie de realitate, cantecul tau sa rasune acolo unde sufletul tau vrea sa ajunga, sa visezi mult, sa iubesti mult, sa traiesti mult, sa fii tot ce vrei sa fii.
    Numai bine si bineinteles: La multi ani !

  3. Rox Says:

    citeşte ”Copilul divin” al lui Bruckner. O să savurezi cartea. După cum scrii ştiu sigur că ţi-ar plăcea la nebunie.

  4. krossfire Says:

    Sa-ti cantam ”La Multi Ani” intarziat cu acorduri de plumb 🙂 ?

  5. A.Dama Says:

    Şi-acum să chitărim un blaga-blanca, chit că plumbul era fratele mai mare al lui Bacovia… Suntem chit, că blancul e tot un alb… din acela postpascal, întâmplat din întâmplare între două fêtes pascale.

  6. Camix Says:

    Ahhhhh….! Am ratat momentul! :((

    Chitara ta să chitărească cu stropi „incomozi” şi luminători şi pe mai departe! Că numai gândurile incomode sunt cele care produc transformări.

    Cântă mai departe şi mai aproape, cântă şi mai târziu, dar te ascultăm şi mai devreme dacă vii. 🙂 Cântă incomod, cântă perpetuu, cântă memorabil!

    La mulţi ani, academicianuleNae! 🙂

    Cu drag.
    Şi cadou, dacă tot cântăm, piesa Sing a lui Travis:

  7. uviolet Says:

    tarzii la multi ani si infinite multumiri.

  8. Dragii mei comentatori violoncisti ai cuvintelor si afectelor…

    Va raspund greu la comentariile voastre deoarece nu vreau ca blogul de plumb sa-mi fure din simfoniile pe care le traiesc discutand cu oamenii reali sau cu personajele din cartile pe care le patrund.

  9. grupulnoica Says:

    Multi ani inainte Iisou Hristou You Sotir!;)

  10. sa fie cu intarziere o candela, o cutie cu supradyn si o cana-vaza ca a mea de ceai negru pe care inca nu stiu cum sa`l beau cu ceai

  11. verdedeparis Says:

    Nu ma arunc in urari comlpicate.. cred ca e suficient sa iti doresc sa ai parte de iubire, caci de restul se ocupa ea 🙂 La multi ani, cu intarziere 🙂


Lasă un răspuns

