Academia Nae

Nae e partea luminoasa din noi si Catavencu e partea umbroasa

Invatamant, cimitir al mintii mele Joi, Iunie 12, 2008

Filed under: bosumfleli efervescente — academicianuNae @ 11:01 am

Pentru Sergiu B.

Cand privesc printre lentilele zgariate situatia dezolanta a invatamantului romanesc,

ma asez repugnat cu o vioara pe malul Dunarii şi plang.

Asistam la dezradacinarea difuzata a culturii.Plonjam în marea lichelelor intelectuale.

La (liceu), facultate profesorul dicteaza cuvant cu cuvant pentru ca la (extemporal),

examen sa repoduci mecanicist, cuvant cu cuvant.

Batalia se da intre cei mai buni memoratori ai cuvintelor dixite şi plicurilor umplute.

Comemoram decupajele ratiunii umane, punand florile alienarii pe altarul vidului aberant.

Normal ar fi sa existe profesori care predau liber, care fac scheme,

care te provoaca la intelegere, gandire, aprofundare, analogii şi reformulari creative, originale .

Azi intalnim tineri incapabili de a formula cu propriile vocabule : referate, eseuri,

recenzii, de a analiza o carte sau de a-şi argumenta o idee.

…o idee care mai vibreaza falfaitor, fuzionand şi furnicand efemere neartificializate.

Mintea nu mai prelucreaza ci doar depoziteaza informatii pentru scurte perioade de timp.

Chiar daca nu e vremea plecarii cocorilor, multi şi-au bagat cortexul la hibernare.

Cu pasivitate paricipam la arborescenta brambulorogiei şi blegelii cognitive .

Homunculul graitor traieste intr-un provizorat deontologic periculos si cvasimortuar

fiind în acord cu humusul hilar şi retrogat al bipedului afilosofical.

 

13 Responses to “Invatamant, cimitir al mintii mele”

  1. In Romania, invatamantul devine a doua cea mai profitabila afacere dupa fotbal. Spectacolul si cultura se pleaca inaintea banilor. Doamne fii cu noi ca noi ne`am parasit de multa vreme !

  2. uviolet Says:

    liceu – cimitir al tineretii mele.
    exact pentru asta pledam si eu acum cateva zile, postul asta e ca un ecou. ai perfecta dreptate.

  3. Lavinia Says:

    sunt perfect de acord…zice o profa tanara, fara experienta, recent intrata in sistemul acesta infect in care presim ca nu voi hiberna prea mult…;)eu predau atat la un liceu de stat cat si la un centru privat de limbi…diferenta e ca de la cer la pamant.

  4. DA…a ajuns sa fie o pierdere de vreme pt ca intalnesti doar incopetenti la catedra. Invatamantul romanesc iti cere sa fii papagal, marioneta, sa n-ai nici o idee originala.

  5. Micul Teolog Says:

    Academicianule nu ştiu tu cum eşti, dar eu m-am săturat de învăţământul îsta românesc… nimic captivant, atractiv, original (în afara de corunpţie)… vai şi amar!

  6. teofil s Says:

    Cimitirele, alea de la țară, au și pajiști, și copaci, sunt locuri de meditație… nu neapărat și exclusiv de înhumare. Cimitirul e, de obicei (sau era), pe deal, ca omul să își amintească mereu că zilele îi sunt numărate. Învățământul, după părerea mea (ca „extern”, acum, și ca „intern”, nu demult), poate fi și altceva decât cimitir.

    Chaos, stimabile, când poți da detalii despre „afacerea” care se profilează în învățământ, dă-mi de știre, te rog, că nu vreau să fiu ultimul care află.

    Nu prea empatizez cu dorința de a face din învățământ o chestie plăcută și captivantă, fiindcă aici ajungem să ne luptăm în subiectivități. Mie îmi place să învăț geografie pe pâinea cu zacuscă, așa că mai lăsați-mă în pace, profesorilor, mă duc la cămară să-mi fac ora.

    Ca unul care am trecut oleacă pe la catedră, țin să remarc faptul că elevii sunt suficient de emancipați încât să decidă pentru ei înșiși ce anume trebuie să învețe și în ce cantități. Recunosc că e foarte greu să nu dai cu catalogul de gardul școlii și cu stiloul de asfalt când vezi atâta competență în fața ta.

    Propun ca meritele să fie oleacă mai împărțite: sistemul de învățământ îi produce pe cei de la catedră. În ultimă instanță, „isteții” de azi sunt „ramoliții” de mâine.

  7. Marian S. Says:

    Buna ziua, academicieni !
    Va stric cheful cu o constatare: si mai demult era cam la fel ! Nu vorbesc numai de propria mea experienta (eu totusi am facut scoala intr-o vreme in care… se mai facea si scoala) ci indraznesc sa-l citez pe Eminescu. Luati de aici, daca e voie cu link: http://blog.s-m.ro/?p=43

  8. Valeriu Cuc Says:

    Încearcă să nu mai bombardezi cititorul. O părere permisă mie.

  9. andra Says:

    😀

    învăţământul ăsta…

  10. teofile…. nu iti inteleg nedumerirea relativa….ai fost-esti profesor ? examene platite ? licente cumparate? „protocoale?”…te inteleg ca si profesor. nu`i bai.

  11. teofil s Says:

    Cu toate protocoalele (despre care știu că există), tot nu mi se pare o „afacere” învățământul (strict sub aspectul profitului licit și ilicit). Sumele sunt destul de mici, ceea ce înseamnă că profesorii se mulțumesc cu bani puțini (din cauză că, logic, au destul de puțin). Având în vedere că se scot de la facultăți examenele de admitere, nici celebrele „meditații” nu mai îmbogățesc pe prea multă lume. Eu cred că ai dat semnalul cu vreo câțiva ani prea târziu.
    Dacă tot e să vorbim despre o a doua afacere după fotbal (deși sunt circumspect că fotbalul ar fi prima), cred că ar trebui căutat pe la imobiliare, pe la medicină (acolo sunt BMW-uri parcate în curtea spitalului), pe la instituții financiare și de control ale statului etc. Deși s-ar putea ca în universitar „încasările” să fie ceva mai bune… dar acolo ajung puțini, foarte puțini, fiindcă nu permit schemele de personal.
    Să vezi un exemplu de onestitate. Un profesor a mers la finanțe să-și declare veniturile (minore) din meditații. Persoana de la ghișeu a râs (se întâmpla acum vreo 3-4 ani) și i-a spus că nu există procedură legală pt așa ceva și l-a sfătuit s-o lase baltă.


Lasă un răspuns

