Academia Nae

Nae e partea luminoasa din noi si Catavencu e partea umbroasa

Cei care nu se citesc, se răcesc Marți, August 5, 2008

Filed under: bube pe suflet — academicianuNae @ 2:59 pm

Guglielmo din Numele Tradafirului, întrebat fiind dacă a iubit vreodată, a răspuns:

Da, pe Platon, pe Aristotel, pe Toma.

Deschiderile şi darurile primite din cărţi ţin de identitatea noastră adâncă.

Ne răscolesc interior.

Să vedem cine era Eliade, Noica, Steinhardt nu în pozele lor, ci în caietele lor.

E nevoie de răbdare ca să desfăşurăm lectura în timp.

Împreună cu autorul unei cărţi, ne înfăşurăm în jurul unei problematici comune.

Cu cât privim mai adânc în problematica altuia, cu atât privim mai adânc în noi înşine, o lectură serioasă fiind exerciţiu al unei relaţii serioase împreună cu celălalt.

Presupune o muncă pe text lipsită de entertaiment şi plăcută zăbavă.

Poate fi chiar un chin. A citi în pat, la jumătatea drumului dintre veghe şi reverie, nu e citire.

A lucra pe text prespune efort, muncă, transpiraţie, atenţie şi autodisciplinare.

Mihai Maci

 

2 Responses to “Cei care nu se citesc, se răcesc”

  1. JustASmile Says:

    Îmi aduc aminte că atunci când eram mai mică am participat la un concurs de cultură generală şi una din probe presupunea identificarea scriitorilor, poetilor etc etc după fotografiile acestora.
    Nu am reuşit să răspund decât la câteva întrebări pentru că niciodată nu am cunoscut oamenii aceştia după fotografii, ci după cuvinte, după cuvintele mângâiate de gândurile lor şi trecute prin filtrul existenţei lor şi prin sufletul lor, am trăit cu ei prin cuvintele lor; nu am cunoscut nici viaţa lor, m-am aruncat doar în ceea ce au scris şi nu pot să zic că îmi pare rău.
    Aşadar, mă voi duce acum să mai cunosc câte puţin din mine şi câte puţin din cel care a scris, cu alte cuvinte mă duc să citesc şi am nevoie de timp şi de linişte.
    Numai bine.

  2. Micul Teolog Says:

    99 % inspiratie si 1 % transpiratie !
    sau
    1 % transpiratie si 99 % inspiratie

    … ai dreptate !


Lasă un răspuns

