Academia Nae

Nae e partea luminoasa din noi si Catavencu e partea umbroasa

Presa dependenta Miercuri, Octombrie 29, 2014

Filed under: broasca virtuala — academicianuNae @ 3:07 pm

Câinele de pază al democraţiei” nu e independent (oare chiar o fi fost vreodată?). Într-un sens totuşi îşi latră îngrădirile de câte ori apar, revendicându-şi drepturile încălcate. Ceea ce e de bine. Atâta doar că le latră de pe poziţii ideologice foarte rar asumate public şi explicit în România. Nu cred că e grav că există presă mai de stânga sau mai de dreapta, că există presă cu valori predominant laice sau presă cu principii religioase. Dar tare bine ar fi să nu mai reclame imparţialitatea, fiindcă e clar pentru oricine face un minim efort intelectual că odată ce trebuie să existe cu bani, independenţa instituţiei de presă depinde în mare măsură de independenţa celui care finanţează.
Aşadar, fiindcă nu cred în echidistanţa reclamată de ziarişti, m-am gândit să fac o cercetare pentru uzul personal în privinţa trusturilor de presă. Toate informaţiile sunt culese din diferite surse tot mass-media, în principal on-line. Erorile de informare intervenite din cauza „surselor” nu mi le pot asuma, fiindcă m-am străduit cât am putut pentru un cetăţean cu timp şi resurse limitate. Însă îmi asum pe deplin interpretările şi comentariile pe care le-am făcut.

© Teofil Stanciu

 

One Response to “Presa dependenta”

  1. Mulţumim pt informaţiile puse la dispoziţie.


Lasă un răspuns

